Ineens zitten we er middenin: de nieuwe realiteit. De anderhalve meter economie. Niemand weet nog hoe het er allemaal in praktijk echt uit gaat zien. Voor veel branches is het een raadsel en lijkt het onmogelijk. Als je aan evenementen denkt, dan lijkt dat zeker het geval. Maar is dat ook echt zo? Of liggen hier kansen? Wij zijn gewend om minstens 4 tot 12 maanden vooruit te werken met onze concepten, eventmanagement voorbereidingen en producties. Niemand weet nog hoe de wereld er dan uit komt te zien. Wel moeten we met onze plannen voorbereid zijn op deze nieuwe realiteit.
Als we iets aan onze creatieve stand verplicht zijn, is het om dit vraagstuk creatief te benaderen en zo goed mogelijk op te lossen. Van de een op de ander dag veranderen onze concepten van: hoe kom je tot zoveel mogelijk contact en interactie, tot: hoe houd je anderhalve meter afstand ZONDER het contact en de interactie te verliezen? Gelukkig maken we nog veel mooie concepten en plannen voor evenementen in de toekomst, maar het is verstandig om hierin alvast rekening te houden met die anderhalve meter economie en de te verwachten richtlijnen van het RIVM en WHO.
Want dat is misschien wel het belangrijkste. Meer dan ooit worden we bewust van hoe belangrijk Live Contact is. Dat hoeven we na deze periode echt nooit meer aan iemand uit te leggen! Soms moet je eerst iets missen om te realiseren hoe belangrijk iets is. Zelfs wij, de grootste voorstanders van Live realiseren ons dat nu als nooit te tevoren. Niets zo belangrijk als écht contact maken. Met je klant. Met je collega’s. Met je teams. Met je doelgroep en vooral met de mensen die dichtbij je staan, familie, vrienden en bekenden.
Ons expertise is de zakelijk markt, live communicatie en evenementen organiseren voor goede doelen, overheden, semi-overheid en (internationale) bedrijven. We organiseren productlanceringen, interne evenementen, pers event, beursstands en congressen. Allemaal gericht op interactie. Wat deze evenementen gemeen hebben met elkaar, is dat de focus altijd ligt op het delen van kennis en het leggen van contact. Alleen de vorm en manier waarop was anders.
En nu gaan we naar een vorm die we nog niet eerder hebben toegepast. Het anderhalve meter afstand – event. Kan dat? Jazeker! Gelukkig maar. Er zijn diverse oplossingen te bedenken waarbij de richtlijnen van het RIVM en WHO strikt worden nageleefd. De inzet van online is van essentieel belang. En ook straks, als de aantallen weer omhoog mogen, naar 100 bezoekers, 200 bezoekers en op termijn weer naar 500 en 1000 bezoekers. Dan hebben wij ideeën en oplossingen om dit zo veilig mogelijk te realiseren. Met interactie. Met kennisdeling. Met impact.
Meer weten hoe wij als evenementenbureau jouw evenement corona-proof kunnen maken? Plan hier een skype / zoom / webex / facetime/ whatsapp of gewoon een telefoontje. In deze gekke tijden zijn wij op afspraak ’s ook avonds bereikbaar.
Eerst meer lezen over over online evenementen? Lees hier al onze artikelen, nieuwsberichten en blogs.
#1,5meter
#livecommunicatie #eventmarketing #events #contact